Епіграф уроку
«Людина нібито не літає …
А крила має. А крила має!»
Л.Костенко
Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні
на уроці ми будемо:
1. Слухати
розповідь про Л.Костенко.
2. Читати її
поезії.
3.
Поміркуємо про духовне багатство.
II. Актуалізація опорних знань.
Давайте пригадаємо факти із біографії Ліни Костенко.
Перед вами на екрані будуть світлини .
1. 19.03.1930 рік. Прокоментуйте цю дату.
2. Хто на цій світлині? (Фото сім’ї
поетеси.)
3. Продовжіть думку: «У 6 років…»
4. Що це за
будівля? (Школа, в якій працювали батьки поетеси)
5. Київський
педагогічний інститут – це заклад в якому…(Навчалася Л.Костенко, але не
закінчила)
6. Московський літературний
інститут ім. М.Горького.
7. 1961-1977 роки.
Охарактеризуйте цей період.(Період, коли Л.Костенко не друкували)
8. А ось перед вами унікальна
фотографія. Ліна Костенко в оточенні молодих українських поетів.. як називалося їх
угрупування?
Ось такою величною постає перед нами Ліна Костенко, яка досі живе і працює
в місті Києві. Поетеса, яка своє геніально-поетичне й інтелектуальне українське
слово поєднує з мовчанням або іронією.
До речі, про мовчання…16років Україна не чула слова поетеси.
Випереджувальне завдання. Учні знаходили фразеологізми зі
словом крила.
III. Перевірка домашнього завдання.
IV. Створення плакату думок
( Учні поділилися
на 3 групи. Кожна з груп має плакат А-3, де створюють записи різнокольоровими
ручками):
1)
Скласти сенкан до слова
КРИЛА. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від
французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.
2)
у кожного з вас є крила, напишіть на них 3-4
словами, що потрібно людині, щоб вона злетіла?»
3)
Є тільки дві речі, які ми можемо дати у спадок
своїм дітям, перша – коріння, друга – крила».
Далі кожній з команд треба написати ваші думки, щодо цього прислів’я: як ви
його розумієте? Ключове питання Чому так важливо дати у спадок крила? Що вони
символізують?
Сьогодні ми з вами будемо знайомитися із віршем «Крила». Я вам пропоную
переглянути відеоролик. Перегляд відеоролика «Крила». Поезію читає
Б.Ступка.
1)
Хто читає поезію? Хто він?
2)
Що ви відчували, коли слухали поезію у виконанні Б.
Ступки?
3)
На що вас особисто надихнула поезія?
4)
Чи наблизилися ви до розуміння крилатості після
5)
того, як прослухали вірш у запису?
6)
Що необхідно для того, щоб бути крилатим?
Крила у вірші Ліни Костенко мають
міфологічне, теологічне, духовне, а відтак філософське значення. Вони є
символом руху, «польоту» душі, думки, уяви, одухотвореності, краси.
Давайте спробуймо прочитати і
ми. Але трохи поекспериментуємо. Першому
учаснику необхідно прочитати вірш із сумною інтонацією, другому учаснику
необхідно прочитати із роздумом, третьому необхідно із радісною інтонацією. (Декілька
учнів виразно зачитують вірш)
Запитання до учнів:
-
Назвіть ключові слова в цьому уривку? Що вони
означають?
-
Яку людину, на вашу думку, називають безкрилою?
-
Що є правда? А що таке чесність?
Робота з епіграфом
-
Як ви тепер розумієте наш епіграф?
-
Чи змінилися ваші думки до та після прочитаного
вірша?
Робота
із зошитом.
Скласти
гроно до слова крила.
1 команда визначає тему твору
2 команда ідею твору
3 команда основну думку твору
Домашнє
завдання:
1) Написати есе на тему: « До
яких роздумів про вічні життєві цінності спонукала вас поезія?
2) Вивчити напам’ять вірш.
Комментарии
Отправить комментарий