К основному контенту

Ліна Костенко "Крила" 7 клас



Епіграф уроку
«Людина нібито не літає …
А крила має. А крила має!»
Л.Костенко

Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні на уроці ми будемо:
1. Слухати розповідь про Л.Костенко.
2. Читати її поезії.
3. Поміркуємо про духовне багатство.
II. Актуалізація опорних знань. 
Давайте пригадаємо факти із біографії Ліни Костенко. Перед вами на екрані будуть світлини .
1.     19.03.1930 рік. Прокоментуйте цю дату.
2.     Хто на цій світлині? (Фото сім’ї поетеси.) 
3.     Продовжіть думку: «У 6 років…»
4.     Що це за будівля?  (Школа, в якій працювали батьки поетеси)
5.     Київський педагогічний інститут – це заклад в якому…(Навчалася Л.Костенко, але не закінчила)
6. Московський літературний інститут ім. М.Горького.
7. 1961-1977 роки. Охарактеризуйте цей період.(Період, коли Л.Костенко не друкували)
8. А ось перед вами унікальна фотографія. Ліна Костенко в оточенні молодих українських поетів.. як називалося їх угрупування?

Ось такою величною постає перед нами Ліна Костенко, яка досі живе і працює в місті Києві. Поетеса, яка своє геніально-поетичне й інтелектуальне українське слово поєднує з мовчанням або іронією.
До речі, про мовчання…16років Україна не чула слова поетеси.


Випереджувальне завдання. Учні знаходили фразеологізми зі словом крила.
III. Перевірка домашнього завдання.
IV. Створення плакату думок
 ( Учні поділилися на 3 групи. Кожна з груп має плакат А-3, де створюють записи різнокольоровими ручками):
1)     Скласти сенкан до слова КРИЛА. Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків. Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків.

2)      у кожного з вас є крила, напишіть на них 3-4 словами, що потрібно людині, щоб вона злетіла?»

3)    Є тільки дві речі, які ми можемо дати у спадок своїм дітям, перша – коріння, друга – крила».  Далі кожній з команд треба написати ваші думки, щодо цього прислів’я: як ви його розумієте? Ключове питання Чому так важливо дати у спадок крила? Що вони символізують?
Сьогодні ми з вами будемо знайомитися із віршем «Крила». Я вам пропоную переглянути відеоролик.  Перегляд відеоролика «Крила». Поезію читає Б.Ступка. 
1)     Хто читає поезію? Хто він?
2)     Що ви відчували, коли слухали поезію у виконанні Б. Ступки?
3)     На що вас особисто надихнула поезія?
4)     Чи наблизилися ви до розуміння крилатості після
5)     того, як прослухали вірш у запису?
6)     Що необхідно для того, щоб бути крилатим?
Крила у вірші Ліни Костенко мають міфологічне, теологічне, духовне, а відтак філософське значення. Вони є символом руху, «польоту» душі, думки, уяви, одухотвореності, краси.
Давайте спробуймо прочитати і ми. Але трохи поекспериментуємо.  Першому учаснику необхідно прочитати вірш із сумною інтонацією, другому учаснику необхідно прочитати із роздумом, третьому необхідно із радісною інтонацією. (Декілька учнів виразно зачитують вірш)
Запитання до учнів:
-         Назвіть ключові слова в цьому уривку? Що вони означають?
-         Яку людину, на вашу думку, називають безкрилою?
-         Що є правда? А що таке чесність?
Робота з епіграфом
-         Як ви тепер розумієте наш епіграф?
-         Чи змінилися ваші думки до та після прочитаного вірша?
Робота із зошитом.
Скласти гроно до слова крила.
1 команда визначає тему твору
2 команда ідею твору
3 команда основну думку твору
Домашнє завдання:
1)     Написати есе на тему: « До яких роздумів про вічні життєві цінності спонукала вас поезія?
2)     Вивчити напам’ять вірш.



Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Кроссенс ( біографія Т.Шевченка)

Інфографіка

Чи знали ви, що наш мозок найкраще опрацьовує візуалізовану інформацію? Інфографіка - це подання інформації за допомогою зображень, схем. Такий інструмент допоможе якомога краще запам’ятати об’ємні тексти з правилами, акцентуючи увагу на основному. Інфографіку можна створити за допомогою ручки та аркуша, а можна скористатися онлайн-платформами: piktochart, canva. Опрацьовуючи  з дев’ятикласниками тему  «Складне речення», ми вирішили звернутися до інфографіки, аби упорядкувати вивчену інформацію. За умови дистанційного навчання, коли учні мають час, дуже ефективно й цікаво.
Усі діти обожнюють меми, тож освітнім трендом сьогодення є інтернет-меми (будь-яка дотепна фраза іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті). Я запропонувала учням стати розробниками власних мемів. Ми скористались безкоштовними онлайн -інструментами для створення мемів: meme generator,risovach, meme arsenal.  Переваги використання мемів на уроках: ✅  візуалізація правил замість нудних таблиць та об’ємних текстів; ✅  створення власних мемів допомагає краще запам’ятати потрібну інформацію, адже у кожного виникають свої    асоціації; ✅  такий формат стане крутим доповненням освітнього процесу, який приверне увагу дітей, а отже за карбується в пам’яті. Ось, що в нас вийшло  ⤵️