К основному контенту

Питання до конкурсу ім. Т.Г. Шевченка 2


                           11 клас
Самостійно оберіть й опишіть один день із життя Тараса Шевченка у формі сторінки з його «Журналу». Ви повинні продемонструвати знання того, про що митець міг написати, а головне – стиль, відчуття епохи. Поставте дату перед початком тексту.
Ілюструйте міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього, через який проблему розкрито), історичними фактами або випадками з життя письменника.
У тексті твору використайте цитати з творів письменника (мінімум 2 цитати з 2 різних творів); антитезу (1); метонімію (1); складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими (по 1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.        

 

  10 клас                                                                                          

 

  
Сьогодні існує чимало нетривіальних зображень Тараса Шевченка. Змальований він і в образі рокера, і героя коміксів, і супермена, і хіпстера зі смартфоном, який робить селфі; популярності набувають  слоґани: «Шевченко проRock», «Шева живий!» й інші.
Уявіть себе ілюстратором-дизайнером і запропонуйте образ, у якому міг би бути представлений письменник на  мистецькій виставці з нагоди 204 річниці з дня народження поета в 2018 році. Свою думку обґрунтуйте.
Сформулюйте тезу, наведіть два – три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього), історичними фактами або випадками з життя митця. Сформулюйте висновки.
У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати з 2 творів); риторичне звертання (1); прикладку (1); відокремлений додаток (1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.  

      9 клас                                                                                          

  
Прочитайте пропонований уривок із твору Івана Драча.
Скиньте з Шевченка шапку. 
Та отого дурного кожуха. 
Відкрийте в нім академіка. 
Ще одчайдуха-зуха.
Ще каторжника роботи. 
Ще нагадайте усім: 
Йому було перед смертю 
Всього лише сорок сім.
Напишіть твір-роздум «Імідж Тараса Шевченка в сучасному світі». 
Сформулюйте власний погляд на означену проблему, наведіть два – три переконливі аргументи для доведення своєї думки. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього), історичними фактами. Сформулюйте висновки.
У тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати з 2 творів); риторичні звертання (2); однорідні члени речення з узагальнювальним словом (1); порівняння (1); відокремлені додатки й означення (по 1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.   
2)   Останнім часом Шевченківські дні відзначають флешмобом. Теми цих заходів звучать так: «Шевченка читаємо, Україну прославляємо», «Читаємо Шевченка разом» і под.
Складіть текст допису до шкільного веб-сайта на тему «Шевченківський флешмоб: за і проти». Обсяг – до 8 речень. Стиль –  за вибором автора
3) Т. Шевченко створив чимало видатних полотен образотворчого мистецтва. Опишіть одну з картин Шевченко з памяті.
Використайте у своїй роботі односкладні речення ( не менше 4), а також речення з відокремленими членами ( не менше 2)

 

8 клас                                                                                              

 

1)    Створіть повідомлення (пост) у соціальній мережі від імені Тараса Шевченка. Поміркуйте, про що б він міг сьогодні написати.
Кожну тезу свого персонажа підкріплюйте переконливими аргументами (мінімум 2), проілюструйте їх прикладами (мінімум 2).  Використайте цитату з творів Т. Шевченка.  
Уведіть у текст неповне речення (підкресліть його).
2)   6 листопада 2015 року в столиці Латвії Ризі відбулося урочисте відкриття пам'ятника Тарасові Шевченку. Що ви розповіли б  про Шевченка мешканцям Риги та гостям міста? Роздивіться ілюстрацію, складіть текст такої розповіді. Обсяг – до 15 речень, стиль - публіцистичний. У текст введіть назви  творів Кобзаря.
3)  Часто можна читати й чути, що Шевченко був справжнім європейцем. Поміркуйте: у чому виявлялася його європейськість? Напишіть творчу роботу на тему «Чого навчав нас  європеєць Шевченко». У роботі називайте твори митця. Обсяг роботи – 1 стор. Стиль – публіцистичний.
4)   
5)    

      7 клас                                                                                  Шифр_________

  
  
1)    Уявіть, що Вам випала нагода розповісти про Тараса Шевченка майбутнім поколінням. Ваша розповідь буде збережена й прочитана через 100 років.
Напишіть текст Вашого повідомлення про письменника для майбутніх поколінь. Розмірковування оформіть як розповідь-есе.
У своєму тексті порадьте прочитати конкретні твори Тараса Шевченка (вкажіть щонайменше 2 назви); поясніть, чому саме з ними варто ознайомитися (наведіть мінімум 2 аргументи).
Використайте в есе дієприкметник й інфінітив. Підкресліть (обведіть) їх.
2)     Напишіть творчу роботу на тему: «Книга в моєму житті».
На основі вивчених творів Т. Шевченка напишіть твір « Мрії поета про щасливе майбутнє свого народу, віра у його силу; сподівання на пам'ять нащадків»
3)     Завдання 1. Напишіть твір-розповідь «Заповіді Т. Шевченка українському народові у вірші «Заповіт». Як їх виконуємо?»
Завдання 2. У тексті використайте однорідні присудки, означення, узагальню вальне слово (надпишіть).
4)     Завдання 1. Складіть інформаційний допис до шкільного веб-сайту про подію з життя класу на тему: «Чому я пишаюсь своїм товаришем ( однокласником)?». Не вказуйте назву школи й інших даних, щоб не розкодувати свою роботу.
Завдання 2. Використайте у роботі речення із вставними словами, а також прикметниками-синонімами, якісними прикметниками вищого та найвищого ступенів порівняння. Підкресліть їх у тексті й надпишіть.
5)     Завдання 1. Напишіть творчу роботу « Мені потрібні вірші Тараса Шевченка, бо…».
У роботі використайте поширені звертання й порівняння (підкресліть їх ручкою)
Завдання 2. Запишіть цитату з творів Т. шевченко. Назвіть художній засіб, який використано автором. Дайте визначення художньому засобу.
6)     Уявить, що ви маєте змогу поспілкуватись із Т. Шевченком. Розкажіть йому про сьогодення нашої країхни.
Уведіть у текст:
А) два складені числівники ( словами);
Б) речення з однорідними членами, при яких є узагальню вальне слово.
В) одну цитату.
7) Обіпершись вітрові на спину, кричить Тарасова гора:
«Нема на світі України, немає другого Дніпра!»
Напишіть твір-розповідь чи твір-роздум на тему: «Мені найдорожча земля, з якої я росту…» (Ліна Костенко). Що ви знаєте про Україну? Як розумієте слова В. Симоненка? Що ці слова говорять вам про Тараса Шевченка ?
         6 клас
1)     Поміркуйте над висловом Т. Шевченка: «Краще любить і робить, аніж писать і го­ворить» (із листа до Я. Тарновського).
Напишіть твір-роздум, у якому поясніть, що, на Вашу думку, мав на увазі автор, коли писав ці слова.
У тексті свого твору використайте епітети (1), порівняння (1), фразеологізми (2).  Підкресліть (обведіть) їх у тексті.   
2)        Уявіть, що ви можете мандрувати в часі. Якби ви зустрілися з малим Тарасом, то про що б його попросили розповісти? Напишіть твір-розповідь.
ІІ. Уведіть у текст:
А) два іменники в кличному відмінку;
Б) два історизми;
В) два однорідні додатки;
Г) діалог (5 реплік).
Навпроти кожного з уведених у тект елементів зробіть позначку на березі: а,б,в,г.
Наприклад: Земля молодіє від рясту, від сонця, від цвіту. / в
Обсяг 2,5 сторінки
3)     Завдання 1. Напишіть листа другу, що живе в іншому місті, про святкування Дня української писемності та мови у вашій школі, не вгузаючи назву школи й інших даних, щоб не розкодувати свою роботу.     
  Завдання 2.  Використайте у своєму листі прості й поширені звертання. Підкресліть їх у тексті й надпишіть.  
4)     Добре ім’я ліпше за великі багатства, а доброзичливість могутніше за срібло й золото. ( З Біблії)
5)     Як ти сприймаєш ці слова? Напиши розповідь з елементами роздуму про духовні цінності українського народу, своєї сім`ї. Придумай заголовок цієї оповіді.



5 клас                                         
 
1)     Напишіть твір-мініатюру (обсяг: 0,5–1 стор.) з теми: «Якби ви вчились так, як треба…». У творі поясніть, як, на Вашу думку, потрібно вчитися сьогодні. 
Свої погляди підкріпіть прикладом (прикладами) з життя Т. Шевченка.
         У творі використайте омоніми й пароніми (щонайменше – по одному).
                   Підкресліть (обведіть) їх у тексті.                                                                        
  
2)     Тарас Шевченко в повісті «Мандрівка з приємністю та й не без моралі»  писав: «Обрій для мене має, не скажу принадність, але  якусь чарівність. Мені завжди кортить вийти за нього й подивитись, що там за ним ховається».
3)     Напишіть твір-мініатюру ( обсяг 0.5-1 ст.) на тему: « Що ховається за обрієм». У творі використайте однорідні підмети, додатки, обставини. Підкресліть їх у тексті.
4)     Складіть і запишіть невеликий опис на тему «Щедра яблунька».
Розкажіть, що ви знаєте про Т. Шевченка. Якою була Україна за його життя? Як жив і що любив малий Тарас?
5)     Завдання 1. Напишіть творчу роботу на тему: «Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком».
Завдання 2. Використайте у творчій роботі кілька рядків синонімів. Підкресліть їх у тексті й надпишіть, якою частиною мови вони виражені.
6)     А Пророк так сказав: « Не забруднюй води, бережи землю,… звырину доглядай, деревце посади…» ( В. Базилевський)
7)     Як ти роз

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Кроссенс ( біографія Т.Шевченка)

Інфографіка

Чи знали ви, що наш мозок найкраще опрацьовує візуалізовану інформацію? Інфографіка - це подання інформації за допомогою зображень, схем. Такий інструмент допоможе якомога краще запам’ятати об’ємні тексти з правилами, акцентуючи увагу на основному. Інфографіку можна створити за допомогою ручки та аркуша, а можна скористатися онлайн-платформами: piktochart, canva. Опрацьовуючи  з дев’ятикласниками тему  «Складне речення», ми вирішили звернутися до інфографіки, аби упорядкувати вивчену інформацію. За умови дистанційного навчання, коли учні мають час, дуже ефективно й цікаво.
Усі діти обожнюють меми, тож освітнім трендом сьогодення є інтернет-меми (будь-яка дотепна фраза іронічного характеру, яка відтворює певне ставлення до якихось подій чи обставин, та поширюється в інтернеті). Я запропонувала учням стати розробниками власних мемів. Ми скористались безкоштовними онлайн -інструментами для створення мемів: meme generator,risovach, meme arsenal.  Переваги використання мемів на уроках: ✅  візуалізація правил замість нудних таблиць та об’ємних текстів; ✅  створення власних мемів допомагає краще запам’ятати потрібну інформацію, адже у кожного виникають свої    асоціації; ✅  такий формат стане крутим доповненням освітнього процесу, який приверне увагу дітей, а отже за карбується в пам’яті. Ось, що в нас вийшло  ⤵️