11 клас
Самостійно оберіть й опишіть
один день із життя Тараса Шевченка у формі сторінки з його «Журналу». Ви
повинні продемонструвати знання того, про що митець міг написати, а головне –
стиль, відчуття епохи. Поставте дату перед початком тексту.
Ілюструйте міркування посиланнями на приклади з творів Т.
Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього, через який проблему розкрито),
історичними фактами або випадками з життя письменника.
У тексті твору використайте цитати з творів письменника
(мінімум 2 цитати з 2 різних творів); антитезу (1); метонімію (1);
складнопідрядні речення з підрядними допустовими та наслідковими (по 1).
Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.
10 клас
Сьогодні
існує чимало нетривіальних зображень Тараса Шевченка. Змальований він і в
образі рокера, і героя коміксів, і супермена, і хіпстера зі смартфоном, який
робить селфі; популярності набувають
слоґани: «Шевченко проRock», «Шева живий!» й інші.
Уявіть себе ілюстратором-дизайнером
і запропонуйте образ, у якому міг би бути представлений письменник на мистецькій виставці з нагоди 204 річниці з
дня народження поета в 2018 році. Свою думку обґрунтуйте.
Сформулюйте
тезу, наведіть два – три переконливі аргументи. Проілюструйте Ваші міркування
посиланнями на приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із
нього), історичними фактами або випадками з життя митця. Сформулюйте висновки.
У
тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати
з 2 творів); риторичне звертання (1); прикладку (1); відокремлений додаток (1).
Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.
9
клас
Прочитайте пропонований уривок із
твору Івана Драча.
Скиньте з Шевченка шапку.
Та отого дурного кожуха.
Відкрийте в нім академіка.
Ще одчайдуха-зуха.
Ще каторжника роботи.
Ще нагадайте усім:
Йому було перед смертю
Всього лише сорок сім.
Та отого дурного кожуха.
Відкрийте в нім академіка.
Ще одчайдуха-зуха.
Ще каторжника роботи.
Ще нагадайте усім:
Йому було перед смертю
Всього лише сорок сім.
Напишіть твір-роздум «Імідж Тараса Шевченка в сучасному
світі».
Сформулюйте
власний погляд на означену проблему, наведіть два – три переконливі аргументи
для доведення своєї думки. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на
приклади з творів Т. Шевченка (назвіть твір, художній образ із нього),
історичними фактами. Сформулюйте висновки.
У
тексті твору використайте цитати із різних творів Т. Шевченка (мінімум 2 цитати
з 2 творів); риторичні звертання (2); однорідні члени речення з
узагальнювальним словом (1); порівняння (1); відокремлені додатки й означення
(по 1). Підкресліть (обведіть) відповідні конструкції.
2) Останнім часом
Шевченківські дні відзначають флешмобом. Теми цих заходів звучать так: «Шевченка читаємо, Україну прославляємо», «Читаємо Шевченка разом» і
под.
Складіть текст допису до
шкільного веб-сайта на тему «Шевченківський флешмоб: за і проти». Обсяг – до 8
речень. Стиль – за вибором автора
3) Т. Шевченко створив чимало
видатних полотен образотворчого мистецтва. Опишіть одну з картин Шевченко з
памяті.
Використайте у своїй роботі
односкладні речення ( не менше 4), а також речення з відокремленими членами (
не менше 2)
8 клас
1) Створіть повідомлення (пост)
у соціальній мережі від імені Тараса Шевченка. Поміркуйте, про що б він міг
сьогодні написати.
Кожну тезу свого персонажа підкріплюйте переконливими аргументами
(мінімум 2), проілюструйте їх прикладами (мінімум 2). Використайте цитату з творів Т.
Шевченка.
Уведіть
у текст неповне речення (підкресліть його).
2) 6 листопада 2015 року в столиці
Латвії Ризі відбулося урочисте відкриття пам'ятника Тарасові Шевченку. Що
ви розповіли б про Шевченка мешканцям
Риги та гостям міста? Роздивіться ілюстрацію, складіть текст такої розповіді.
Обсяг – до 15 речень, стиль - публіцистичний. У текст введіть назви творів Кобзаря.
3)
Часто можна читати й чути, що Шевченко був
справжнім європейцем. Поміркуйте: у чому виявлялася його європейськість?
Напишіть творчу роботу на тему «Чого навчав нас
європеєць Шевченко». У роботі називайте твори митця. Обсяг роботи – 1
стор. Стиль – публіцистичний.
4)
5)
7
клас Шифр_________
1)
Уявіть, що Вам випала нагода розповісти про Тараса Шевченка майбутнім
поколінням. Ваша розповідь буде збережена й прочитана через 100 років.
Напишіть текст Вашого повідомлення про письменника для
майбутніх поколінь. Розмірковування оформіть як розповідь-есе.
У
своєму тексті порадьте прочитати конкретні твори Тараса Шевченка (вкажіть
щонайменше 2 назви); поясніть, чому саме з ними варто ознайомитися (наведіть
мінімум 2 аргументи).
Використайте
в есе дієприкметник й інфінітив. Підкресліть (обведіть) їх.
2)
Напишіть творчу роботу на тему:
«Книга в моєму житті».
На основі вивчених творів Т. Шевченка напишіть
твір « Мрії поета про щасливе майбутнє свого народу, віра у його силу;
сподівання на пам'ять нащадків»
3)
Завдання 1. Напишіть твір-розповідь «Заповіді
Т. Шевченка українському народові у вірші «Заповіт». Як їх виконуємо?»
Завдання
2. У тексті використайте однорідні присудки,
означення, узагальню вальне слово (надпишіть).
4)
Завдання 1. Складіть інформаційний допис до шкільного веб-сайту про подію з
життя класу на тему: «Чому я пишаюсь своїм товаришем ( однокласником)?». Не
вказуйте назву школи й інших даних, щоб не розкодувати свою роботу.
Завдання
2. Використайте у роботі речення із вставними словами,
а також прикметниками-синонімами, якісними прикметниками вищого та найвищого
ступенів порівняння. Підкресліть їх у тексті й надпишіть.
5)
Завдання 1. Напишіть творчу роботу « Мені
потрібні вірші Тараса Шевченка, бо…».
У роботі використайте поширені звертання й
порівняння (підкресліть їх ручкою)
Завдання
2. Запишіть цитату з творів Т. шевченко. Назвіть художній засіб, який
використано автором. Дайте визначення художньому засобу.
6)
Уявить, що ви маєте змогу поспілкуватись із Т. Шевченком. Розкажіть
йому про сьогодення нашої країхни.
Уведіть
у текст:
А) два
складені числівники ( словами);
Б) речення
з однорідними членами, при яких є узагальню вальне слово.
В) одну
цитату.
7) Обіпершись вітрові на спину, кричить
Тарасова гора:
«Нема на світі України, немає другого Дніпра!»
Напишіть твір-розповідь чи твір-роздум на тему:
«Мені найдорожча земля, з якої я росту…» (Ліна Костенко). Що ви знаєте про
Україну? Як розумієте слова В. Симоненка? Що ці слова говорять вам про Тараса
Шевченка ?
6 клас
1)
Поміркуйте над висловом Т.
Шевченка: «Краще любить і робить, аніж
писать і говорить» (із листа до Я. Тарновського).
Напишіть твір-роздум, у якому
поясніть, що, на Вашу думку, мав на увазі автор, коли писав ці слова.
У тексті
свого твору використайте епітети (1), порівняння (1), фразеологізми (2). Підкресліть (обведіть) їх у тексті.
2)
Уявіть, що ви можете мандрувати в часі. Якби ви зустрілися з малим
Тарасом, то про що б його попросили розповісти? Напишіть твір-розповідь.
ІІ. Уведіть у текст:
А) два іменники в кличному
відмінку;
Б) два історизми;
В) два однорідні додатки;
Г) діалог (5 реплік).
Навпроти кожного з
уведених у тект елементів зробіть позначку на березі: а,б,в,г.
Наприклад: Земля молодіє
від рясту, від сонця, від цвіту. / в
Обсяг 2,5 сторінки
3)
Завдання 1. Напишіть листа другу, що живе в
іншому місті, про святкування Дня української писемності та мови у вашій школі,
не вгузаючи назву школи й інших даних, щоб не розкодувати свою роботу.
Завдання
2. Використайте у своєму листі
прості й поширені звертання. Підкресліть їх у тексті й надпишіть.
4)
Добре ім’я ліпше за великі багатства, а доброзичливість могутніше за
срібло й золото. ( З Біблії)
5)
Як ти сприймаєш ці слова? Напиши розповідь з
елементами роздуму про духовні цінності українського народу, своєї сім`ї. Придумай заголовок цієї
оповіді.
5 клас
1)
Напишіть твір-мініатюру (обсяг:
0,5–1 стор.) з теми: «Якби ви вчились
так, як треба…». У творі поясніть, як, на Вашу думку, потрібно вчитися
сьогодні.
Свої погляди підкріпіть прикладом (прикладами) з життя Т.
Шевченка.
У творі використайте
омоніми й пароніми (щонайменше – по одному).
Підкресліть (обведіть) їх у
тексті.
2)
Тарас Шевченко в повісті «Мандрівка
з приємністю та й не без моралі» писав:
«Обрій для мене має, не скажу принадність, але
якусь чарівність. Мені завжди кортить вийти за нього й подивитись, що
там за ним ховається».
3)
Напишіть твір-мініатюру ( обсяг
0.5-1 ст.) на тему: « Що ховається за обрієм». У творі використайте однорідні
підмети, додатки, обставини. Підкресліть їх у тексті.
4)
Складіть і запишіть невеликий опис
на тему «Щедра яблунька».
Розкажіть, що ви знаєте про Т.
Шевченка. Якою була Україна за його життя? Як жив і що любив малий Тарас?
5)
Завдання 1. Напишіть творчу роботу на тему:
«Моя перша зустріч із Тарасом Шевченком».
Завдання
2. Використайте у творчій роботі кілька рядків
синонімів. Підкресліть їх у тексті й надпишіть, якою частиною мови вони
виражені.
6) А Пророк так сказав: « Не забруднюй води, бережи
землю,… звырину доглядай, деревце посади…» ( В. Базилевський)
7) Як ти роз
Комментарии
Отправить комментарий